söndag 24 januari 2010

Min nya lap top är död - kidnappad?

Det blev en lyckad middag i går kväll. För sent kom jag på att jag skulle tagit ett foto av härligheten. Silviakakan som Lena kom med var ljuvligt god. Jag skulle nöjt mig med en bit, men den gick inte att motstå. Carl-Olof hade som vanligt med sig en trevlig present, ett fint hantverk som han själv tillverkat.

Nu har jag precis kokt en färsk gödkyckling på 1,3 kilo, tillsammans med morötter och persilja.
Till den ska jag göra en frikassésås med dill.

Det har varit en vecka då det hänt lite utöver det vanliga. Jag har beställt och fått ett sopkärl med en mellanvägg. Så nu ska vi sortera matavfall/organiskt avfall i den ena halvan och restavfall i den andra. Lätt som en plätt. Glas, papper och metall kör jag och lämnar själv. Vår gamla TV var på väg att ge upp, så i onsdags köpte vi en ny Led-TV med 42-tums skärm. Oj, vilken skillnad! En kille från affären där vi köpte den, kom och installerade den, det hade vi aldrig klarat själv.

Hade tänkt illustrera dagens inlägg med ett foto - nej inte på TV´n, men jag kommer inte åt mina bilder. När jag skulle gå in på min blogg, på min nya fina dator, därmina bilder finns, kom det upp en varning som jag delitade, allt blev svart. Jag har försökt att starta den, men det går inte, så nu får jag vänta med att använda den tills jag har fått hjälp. Det här skriver jag på min gamla dator. Förhoppningsvis kan jag använda min nya i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter