söndag 17 januari 2010

Förälskade "friskis"-funkisar

Minus tre grader, snålblåst och kornsnö. Det är inte något väder som jag ville ta en promenad i. Maken hade fullt upp (från sin soffa) med skidsprint på TV´n idag. Det var inget som intesserade mig så jag körde in till "Friskis". Det belv först en trevlig pratstund med nyförlovade Sussi och sedan ett längre snack med Janos, även han en ny- och småförälskad funktionär. Därefter körde jag mitt program utan några större avbrott.

När jag kom hem hade maken precis tagit emot våra goda vänner Lena och Lars. De hade varit på restaurang "Bryggan" i Höganäs och avnutit varsin stor och god köttbit med tillbehör. De var mer än nöjda. Hos oss fick Lars, som inte var chaufför, kaffe med Calvados. Innan de körde hem beslöt vi att ha en middag här hemma på lördag. Ringde Ann-Marie och Carl-Olof som även de kunde komma. Tyvärr visade sig (efter ett telefonsamtal) att Meta och Lars inte kunde komma, de var redan var inbokade på annat.

För närvarandee sitter maken och planerar och drömmer om den kommande semestern i augusti. Redan nu har ju dagen blivit märkbart längre både på morgonen och kvällen. Oh vad jag längtar efter mer ljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter