måndag 11 januari 2010

Skolstart, borttagna skönhetsfläckar och en halv miljon F&S medlemmar


"Så här ser min morgonritual ut. Jag öppnar ett sömnigt öga, tar en förskräckt blick i spegeln och upprepar med övertygelse: Detta är jag och jag är underbar. För Gud gör inget skräp."
Citat av Erna Bombeck

Nåja, ibland kan man behöva hjälpa naturen på traven och fixa till sig lite. Det är bra för självkänslan. Idag har jag varit hos hudläkaren Gina Topan. Hon brände bort lite bruna fläckar i ansiktet, i dekoltaget och på händerna. Det var bara några stora drickastänk som hon tog, med åldern får man ju en hel del små bruna fläckar och alla kan man inte ta bort. Jag hinner med ytterligare ett besök hos henne i april, sedan kommer solen och då gör hon inte den här typen av behandlingar.

Vårterminen på Sundsgårdens folkhögskola började idag. Det var verkligen skönt att komma igång igen efter det långa helguppehållet. Inte bara jag hade längtat efter att börja och återse klasskompisarna, det hade de också gjort.

Av Anna Iwarsson, generalsekreterare i Friskis & Svettis fick vi den här imponerande informationen: F&S-rörelsen har nu tillsammans en halv miljon medlemmar! Det betyder att 5% av svenska folket är medlemmar i F&S. För att få lite perspektiv på den procentsatsen kan nämnas att det är fler medlemmar i F&S än antalet medlemmar i alla politiska partier tillsammans. De ni!

Det är fortfarande lika vackert längs strandpromenaden i Gamla Lerberget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter