torsdag 14 januari 2010

Bröstsim, god sömn och städning med synligt resultat

Jag simmade 1.000 meter i går kväll, det är 40 längde! Vi var inte mer än fem stycken som motionssimmade, det kanske berodde på att det var i den djupa bassängen där kan man inte bottnar. Jag kunde verkligen ta i och sträcka ut. Det tog fullkomligt musten ur mig vilket inte alls är förvånanden, jag har ju inte simmat sedan man började bygga om sporthallen för ca ett år sedan (eller är det mer?). Nyinvigningen var för några dagar sedan.

När jag kravlat mig upp ur bassängen gick jag direkt bort till jacuzzin, det var jätteskönt att krypa ner i det varma vattnet och bli masserad på ryggen av vattenstrålarna. Därifrån stapplade jag in i bastun där jag satte mig på nedersta laven i en kvart. Väl hemkommen tänkte jag titta på "Morden i Midsommer", men somnade halvvägs in i handlingen. Vaknade fem minuter före slutet som jag naturligtvis inte begrep så mycket av. Stängde av TV´n och gick upp och lade mig. Somnade ifrån boken men vaknade när den trillade i golvet, då släckte jag lampan. Därefter sov jag gott till klockan åtta i morse.

I kväll ska jag titta på "Mad men" på kanal 9, klockan fem över tio. Jag har inte sett något avsnitt av den här serien tidigare. Den är ju väldigt populär så jag vill gärna se om det är något som jag gillar. Om jag nu kan hålla mig vaken.

Idag har jag träningsvärk, på de ställena som det gör ont vill jag gärna ha fastare hull så jag blir nog på att fortsätta med simningen. För övrigt så har jag damsugit hela huset och torkat golven, Det var så pass dammigt och smutsigt på golven så jag såg skillnaden. Skönt när man kan se resultatet av det trista jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter