söndag 10 januari 2010

Ny dator med Windows 7 och städdag på "Friskis"





Äntligen! Jag har med Svens hjälp, köpt en ny dator, med ett program som bara funnits på marknaden i några månader. Sven har även, med en ängels tålamod, hjälpt mig att få igång den och skicka över dokument och bilder till den från min knappt 4 år gamla dator. Den kan maken nu ha och roa sig med. Nu ska jag bara lära mig att hantera den här nya kompisen, och det är sannerligen inte gjort i en handvändning.

Igår var det städdag på "Friskis". Vi funkisar var indelade i olika grupper med ansvar för varsit utrymme. Det var fullt med funktionärer i varenda vrå. Jag hamnade i gruppen som tog hand om stora hallen. Vi jobbade effektivt och det var riktigt kul att städa i grupp. Vattnet och grönsåpan i spannarna fick bytas fler gånger. Allt från golv till tak blev skinande rent och när det var klart doftade hela hallen gott av grönsåpan. Fikan efteråt, som bland annat Bea hade fixat till smakade verkligen gott.

Idag har jag inte varit ute och rört på mig vilket inte känns bra, endast kört bil till Kakboden i morse. Det blåste för mycket för en promenad. Hoppas att det har lugnat ner sig till i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter