söndag 14 juni 2009

Myggfångare? - Låna mig!

Fick jag maken till att bära ner böckerna? Nej!
Han hann inte med det. Jag har haft ögonen på honom hela dagen och han har inte maskat.
Han har haft fullt upp med att ta sig an den åtsidosatta trädgården. Några vildvuxna buskar och sly har blitiv nersågade Alla rabatterna har blivit rensade. Gräset har blivit klippt. En häck har tuktats och grönsakslandet rensats och förberetts för bland annat sallad och rädisor.

I natt har det inte blivit mycket sömn. En enda liten mygga har hållit mig vaken och beredd på att ta den av daga vid första bästa tillfälle. Det lyckades till slut. Jag dräpte den med HD´s portsidorna. Det blev en fläck på väggen bakom sängen som jag fick torka bort. Sedan var det svårt att somna om. Lyssnade på radion och måste ha somnat för jag vaknade till nyheterna kl 05.00.
På tal om mygg, dessa blodtörstiga små varelser. Om ni vill ha en myggfri fest utomhus så anlita gärna mig. Jag kan nästan garantera att ingen i en folksamling på upp till femtio personer blir myggbiten om jag är i närheten. Jag drar nämlige till mig myggen som flugor till en sockerbit. På somrarna har jag inte parfym bakom öronen. Jag kör med salubrin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter