torsdag 25 juni 2009

Hantverkare och kaffemassage

Såja, nu är det klart i huset. Plåtslagaren har varit här idag och gjort det sista. Vår gode vän Lars som är elektriker och som tack och lov har haft tid med oss, är också klar. Nu ligger inte sladdarna i härvor på golvet, lampetterna i hallen, och en takarmatur har kommit upp. Lars lyser upp vår tillvaro, och då tänker jag inte endast på belysningen.

Böckerna har burits ner från andra våningen och plockats in i bokhyllan. Gissa vem som gjorde allt detta, jo jag. Ok maken hade lovat att bära ner dem, men han har haft trädgården och målat ett staket, så han är förlåten.

Jag samlade ju kaffesump för att jag har hört att det ska vara så bra för celluliter. Igår kväll stod jag i duschen och masserade in Zoegas. Det var tur att inte maken var hemma och såg detta skådespel. Nu ska man väl inte förvänta sig mirakel på en gång. Rom byggdes ju inte på en dag. Men jag är är helt klar över att om detta ska funka så lär det gå åt några kilo kaffe. Jag kom att tänka på, att det kanske blir bättre resultat om man tar bönorna direkt, jag menar innan det är bryggt. Men det kan jag i så fall inte tala om för maken, det skulle han kalla kaffemissbruk.

Själv håller jag mig till te och nu ska jag ta mig en kopp grönt te, som heter gunpowder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter