onsdag 10 juni 2009

Jädrans ynkryggar!


Nu är det högsässong igen för blottarna. Minst en gång i veckan kan man läsa om dem i dagstidningarna. Och varje gång är en gång för mycket.
Man kan ju undra vad det är som får dessa män att hala fram snoppen till allmän beskådan. Nåja, de ställer ju sig inte precis i en folksamling och blottar sig. Nej, det vore förstås skämmigt. De begriper givetvis att de skulle bli utskrattade.

Men varför i all världen tror de att småtjejjer eller en helt främmande kvinna, skulle vara intresserade att titta på deras lilla bleka sparris. Småtjejjerna blir naturligtvis rädda och som vuxen känner man mest obehag. Det är ett i högsta grad onaturligt beteende, vilket de givetvis är medvetna om, annars skulle de ju inte smyga med det.

Själv har jag råkat ut för några stycken. En sommar när jag cyklade nere på Österlen mötte jag en man, också han på cykel och i full färd med att leka med sin snopp. Han vinglade ganska så våldsamt på den smala grusvägen, men tack och lov så undslapp jag att kolidera med honom.

Han stirrade intensivt på mig när vi möttes. Jag låtsades inte se honom utan var fullt upptagen med att beskåda rapsfältet bredvid.
Jag berättade det här för väninnan Anita som skrattande sade sig vara mäkta förvånad. Va?!
Ja, män är ju inte direkt kända för någon större simultanförmåga, sa hon och fortsatte skratta.
Den här han kunde ju både cykla och tillfredsställa sig själv - på samma gång.
Nåja, vi vet ju inte hur det hela slutade. Jag hoppas att han inte fixade det.

Det är väldigt tråkigt att man ska behöva bli utsatt för ynkryggar som beter sig så löjligt omoget. Jag tror inte att en vuxen, normalt funtad man skulle nedlåta sig till en sådan handling.

Jag menar, om någon säger till en karl "visa att du är en man" så betyder det inte att snoppen ska visas. Oh nej, det ligger på ett helt annat plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter