onsdag 3 juni 2009

Hej! Nu är jag på banan igen


Stort TACK alla Ni som har frågat efter mina inlägg. Efter en hel massa jobb och en del bekymmer (en månad försenad leveras av köksbänk och vask), är nu renoveringen av huset klart. Nu återstår det "bara" att ställa allt tillrätta igen, samt att sy köksgardiner, när jag väl har hittat lämpligt tyg.

Jag har inte ens gett mig tid att gå till gymmet, vilket känns i kroppen. Men det ska bli ändring på det nu.

I måndags (1/6) invigdes det nya gymmet på Friskis & Svettis i Höganäs. Det har vuxit och blivit 400 kvm större. Det var inte litet förut, men nu är det verkligen rymligt. Dessutom är all utrustning i gymmet utbytt, de nya maskinerna och andra inredningsdetaljer har F&S röda färg. Mycket fräscht.

Invigningstalare var Höganäs "starke man" ko(m)munalrådet Péter Kovács. På fotot flankeras han av funktionärerna Anita och pärlan själv.

Nu är 13% av kommunens invånare medlemmar på F&S, målet är att det ska bli 15%. Just nu ligger vår förening på 4:e plats av alla F&S föreningar i Sverige vad gäller medlemsantalet per antalet kommuninvånare. Kanonbra!

Läste föresten i Helsingborgs Dagblad idag, att forskare nu tycks vara överens om att det bästa sättet att fördröja minnesförfallet är att styrke- och konditionsträna kroppen. Tja, många läser ju HD, så de där 15% ska väl snart vara uppnådda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter