fredag 12 juni 2009

Gardiner och kungligt skvaller


Såja, nu är mina köksgardiner klara. Det tog ett tag att sy dem men så blev jag också nöjd med resultatet. Över köksbänken har jag en kappa och till fönstret vid matbordet hänger golvlånga gardiner med omtag fodrade med samma gröna tyg som kanten på kappan. Det ser verkligen arbetat ut, ja det var det ju också. I stora rummet hänger ett par gardinlängder som också ska fållas upp. Det ska jag göra idag.
Bokhyllan gapar fortfarande tom, alla böckerna ligger på andra våningen, men de ska ner (maken får bära) och in i bokhyllan i helgen.

Jag hörde att Ljungby Maskin har levererat en hjullastare till kungen. Undrar om han själv ska köra den. Enligt egen utsago så hade han ju gärna blivit bonde. Ja ja, nu fick han ju inte välja jobb själv. Det var kanske synd att han inte fick det. Men, han kan ju vara månskensbonde. Tror nog att det kan vara skönt för honom att få ta i lite och få skit under naglarna. Silvia skulle kunna torga. De behöver ju dryga ut apanaget nu till det stundande bröllopet. Kan tänka mig att många skulle köpa hennes kungliga lökar. Fast det är väl ingen skillnad på dem och andras.

Det kan också vara så att Carl-Philip ska få köra hjullastaren. Han är säkert kvalificerad nu när han har gått lantbruksutbildning. Han kan väl få sommarjobba hos kungen.

På tal om bröllopet. Storkyrkan i Stockholm ska rengöras/städas för tio millioner kronor! Är den verkligen så ingrodd och skitig, och varför har man inte hållit efter skiten fortlöpande? Och tänk om det inte hade blivit något kungligt bröllop, då kanske den aldrig hade blivit städad.

Nä, nu ska jag ta fram mitt hatobjekt, damsugaren. Det är verkligen inget jag vill, men det behövs och efteråt känns det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter