torsdag 29 september 2011

Lasarettet, inskrivning


När jag körde in till Lasarettet i morse strax före klockan åtta var det så dimmigt att sikten inte var mer än 100-150 meter.
Innan avfarten till Sofiero finns ett ställe där polisen kan ta in bilar för kontroll. De stod där i morse och vinkade in så många de hann med, bland annat mig. Det var likadant förra gången jag skulle in till Lasarettet, då blev jag också inplockad för kontroll. Jag fick visa mitt körkort och blåsa i en alkoholmätare.

När jag kom upp på gyn avd 28 röd, fick jag prata med en sjuksköterska som också tog ett blodprov. Därefter undersöktes jag av läkaren som ska operera mig.
Åter till sjuksköterskan som gav mig en pärm där allt som rörde mig och den förestående operationen fanns.

Pärmen tog jag med mig, först till narkossköterskan som intervjuade mig och sedan till narkosläkaren som fortsatte fråga ut mig och därefter beslutade om förberedelserna före operationen (antikräkmedicinering) och hur jag skulle sövas. Det känns tryggt att veta hela förloppet.
På måndag ska jag infinna mig på avdelningen klockan tio.

Titta på den här lilla fågeln, stor som en koltrast. I lördags flög den rakt in i ett fönster på baksidan av huset. Den låg på rygg och darrade en god stund innan den plötsligt vände runt och flög in i en rhododendronbuske. Jag hoppas verkligen att den klarade sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter