tisdag 6 september 2011

Lars Vilks bland annat




Då och då springer man på den omtalade och ökände konstnären Lars Vilks som bor här i närheten. I dag var vi på City Gross (i Höganäs) samtidigt. Att han var övervakad av två fräscha och välväxta bodyguards med öronsnäckor var helt uppenbart. En av dem gick före Lars Vilks och den andre efter. De stod aldrig stilla utan var hela tiden tiden på språng och scannade av omgivningen.
Ack ja, sicket elände.

Jag glömde ju tala om igår, att när vi kom fram till Jochstubeln hörde vi ljuv musik från uteplatsen. Där på det stora trädäcket med långbänkar, bord och parasoller, satt en äldre man och spelade cittra. De andra personerna vid bordet kände vi sedan tidigare, så jag gick fram och hälsade på dem.

Under tiden som vi åt fick vi lyssna till många fina gamla slagdängor. Servitrisen, till höger närmast mej, sjöng med emellanåt och även jag kunde en av texterna, fast på Svenska.

Lördagen den 27 aug var den enda dagen på hela semestern som det regnade. Då körde vi in till Innsbruck. Där i gamla stan kan man gå torrskodd under gamla valvade tak längs med trottoarerna.
De tjusiga headseten/hörlurarna finns att köpa på Swarowski för 690 euro paret.

När vi körde därifrån på eftermiddagen hörde vi på radion att det kommit en hel del snö så långt ner som på 1.800 m. Vid Timmelsjoch, mellan Österrike och Italien stängde man vägen på grund av snön.
Jag fortsätter min reseberättelse i morgon.

Maken har föresten varit ute och fiskat idag. Det blev inga torskar, som jag hade beställt.
Men gott om stor fin sill. Nu hänger ett 50-tal i röken. De är klara någon gång i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter