onsdag 28 september 2011

Basaliom, Apple iPhone 4


Se där ja! Titeln har jag skrivit, på min i förra veckan inköpta iPhone med extra många megabite. Inte illa. Jag är själv förvånad att det gick, men sen gick det inte längre. Texten är ju pytteliten, och fingrarna så stora. Det kräver förmodligen en hel del övning. Det är ju inte enbart en telefon, utan en liten (mycket liten) handdator.

Behöver jag den? Nä, men jag ville ha den. Och jag kan ju göra mycket med den. Titta på TV-program bland annat. Ska jag nu ligga på sjukhus så har jag ju tid att lära mig den. I måndag besökte jag "min" hudläkare Gina Topan. En gång varje höst brukar hon, om det behövs, bränna bort gamla solskador. Det ser ut som små kaffefläckar i ansiktet och i dekoltaget. I år fanns det inga att frysa bort. Jättebra. Men jag har en väldigt liten, knappt märkbar, torr och fnasig fläck på höger kindben nära höger öra som jag ville att hon skulle ta bort. Hon tittade på den i sitt förstoringsglas och talade om för mig att det var ett Basaliom. Med andra ord ett förstadium till hudcancer. Hon skickade en remiss till en läkare som ska operera bort det. Jag kan förhoppningsvis snart förvänta mig en kallelse och ett besök för operation om ca tre veckor.

Det här var verkligen inte kul. Nu kommer det ena efter det andra. I morgon ska jag skrivas in på sjukhuset, för att opereras på måndag. Då ska man ta bort cystor på höger äggstock. Förhoppningsvis är det blod- eller vattencystor.

Jag hade tänkt använda min iPhone för att skriva på min blogg under tiden som jag är på lasarettet. Får se om det går. Jodå, tekniskt sett funkar det, men om jag kan, det är en annan femma. Jag kan också gå in och skriva och läsa på facebook om jag vill. Jag ska i alla fall försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter