onsdag 7 september 2011

Goda grannar


Jag hade tänkt skriva lite om Route des vins DÁlsace i kväll, men det får bli i morgon i stället.
Ett par av våra goda grannar, Lotta och Stefan tittade in och har precis gått hem. De har fått rökt sill några gånger, något som speciellt deras ena son gillar. Därför ville de visa sin uppskattning genom att presentade oss en flaska vin. Uppskattat!

I dag har jag jobbat på "Friskis" några timmar. Det var härligt att komma in i normala gängor igen. När jag blir fit for fight ska jag prova indoor walking. De maskinerna ser ut som en nättare variant av cross training maskinerna.

Före semestern hade jag ont i buken, hög sänka och feber. Vad det berodde på vet man inte, men det försvann med en dunderkur av två olika sorters antibiotika.
Jag har fått en tid i morgon för ultraljudsundersökning av buken med kontrast.

Från och med i natt får jag inte äta, dricka, snusa eller röka. Röka slutade jag med för tjugo år sedan och snusat har jag aldrig gjort, så det blir inga problem.
Mat kan jag också klara mig utan, men vatten. Det blir lite tuffare, men det går.
Sitter här nu med min tredje stora mugg grönt te.
Usch, det blir jobbigt att gå och vänta på besked av den här undersökningen.

Lagom till att jag skulle gå upp och lägga mig såg jag den här bamsespindeln i taket, stor som min handflata. Titta vilken STOR kropp den har och vilka tjocka ben. Den kan nog bitas. Uuh!
Med den där uppe fans det inte en chans att jag skulle kunna sova. Så den åkte in i dammsugaren. Nu kan jag nog somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter