lördag 26 juli 2014

Vigsel på stranden i Gamla Lerberget

I går kväll var det som vanligt på fredagskvällarna sillagrillning nere på hamnen. Våra grannar Monica och Torbjörn bjöd hem några andra grannar (tolv stycken) här runt omkring på eftersnack i sin trädgård, bland andra maken och jag. Det blev en mycket trevlig kväll. Sist att gå hem var vi och ett annat par i gatan, då var klockan närmare två.
Sex i morse satte jag på radion och halv åtta gick jag ner till mitt morgondopp. Just då var det lite svalare i luften och 22,4 grader i vattnet. Ahhh, njutbart.
Även idag har det varit fönvarma vindar. Jag valde att ta bilen till affären och att stanna inne och dammsuga. Det behövdes.


Klockan fyra i eftermiddags var det en borgerlig vigsel nere på stranden. Bruden red ner dit barbacka på en häst med ett vitt täcke, från sina svärföräldrars hus nere i vår gata. Hon var mycket vacker i kort vit klänning, en kompis bar hennes skor. På stranden väntade hennes blivande man och bröllopsgästerna. Det var soligt och varmt men åskan mullrade lite på avstånd.

Efter vigseln bjöds det på kyld champagne innan hela följet gick upp till brudparets trädgård för vidare firande. Då tog bruden på sig sina fantastiska strassbeströdda skor. Bara de var som ett smycke och hon gick mycket snyggt i dem. Här håller en av brudens väninnor dem.


I kväll gick jag och min svärdotter ner till piren och simmade runt en stund. Det var riktigt skönt. Men efteråt skyndade hon sig hem för åskan mullrade och det var mörka moln runt omkring. Nåja det tar  tack och lov inte så många minuter för henne att gå hem och det blev inget regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter