onsdag 9 juli 2014

Ami och Gun i "Galleri Hoddan"

När jag badade vid sjutiden i går kväll, fanns det olika bud på hur många grader det var i vattnet. Termometrarna som hängde ner i vattnet visade på mellan 22,6 och 23 grader. Hur som helst, liksom i kväll gav det ingen svalka. Men det var i alla fall svalare än på land. Det var skönt att duscha kallt när jag kom hem.
I morse var det 21 grader och betydligt färre i vattnet.

Ami, vår före detta granne och hennes väninna Gun, har en utställning från måndag till torsdag i "Galleri Hoddan" i Gamla Lerberget. De är bra båda två.
Efter  mitt eftermiddagsdopp satt vi på en bänk utanför och pratade. För det mesta sitter det bara "gubbar" där. I dag var det kvinnor som intog den, och det var minsann inte vilka kvinnor som helst.


Här sitter från vänster Ami, jag, Gun, Ulla-Britt och Gittan. Ami och Gun har ställt ut sina tavlor tillsammans i många år. Nu hänger de som sagt var i "Galleri Hoddan" i Gamla Lerberget. Ulla-Britt hade sina tavlor där för fjorton dagar sedan. Jag har nyss tagit upp målandet igen och är "smygkonstnär". Gittan har aldrig målat och har ingen tanke på att börja göra det heller. Hon nöjer sig med att titta på andras verk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter