fredag 11 juli 2014

Klippning och middag i trädgården

I morse tog jag morgondoppet vid halvåttatiden. Vattentempen var 21,1 grader. Även i dag höll jag  mig mest i skuggan.


Det var dags att klippa maken. Han tyckte själv att han såg lurvig ut. Ja, håret var nog 1,5 cm långt. Frisörpallen ställdes ut i trädgården på gräset och jag ställde in trimmern på 3 mm. Sedan körde jag några varv runt månen och klippte snygga kanter. Det tar inte många minuter och han är alltid nöjd med resultatet.


I kväll satt vi i skuggan i trädgården och åt middag. Vi hade Matjesfilé, gräddfil och närodlade grönsaker. Potatisen och gräslöken tog vi från vårt eget trädgårdsland. Tomater och gurka från "Brännan" i Viken. Vi sköljde ner det med kall Bitburger (maken) och vatten (jag) samt ännu kallare Malteser Aquavit till oss båda. Mmmm så gott det var. Mycket lämplig mat i den här värmen.
Nu är det nästan vindstilla. Ska gå ut i trädgården och sätta mig hos maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter