onsdag 2 juli 2014

Frissan Ulla-Britt på "Byklippet" och Kici på sjukan

I går var jag och klippte mig. Min frissa Ulla-Britt är en av de badglada damerna i Gamla Lerberget. Tack och lov kan jag komma till henne med kort varsel. Ni vet hur det är, plötsligt känner man att, nä nu måste jag klippa mig, och då ska det helst ske på en gång. Här under syns vi båda efter att ha tittat på utställningen som föregick röstningen om att bygga eller inte bygga hotell och höghus på hamnen i Höganäs.


I dag har det inte blivit mycket gjort. Men vad gör det. I eftermiddags satt vi i solen och tittade på vår praktfulla Lavendel. Ah! Den doftar underbart. Mitt i Lavendeln har vi ett stort saltglaserat Höganäsfat som vi har som fågelbad.


En av mina väninnor har ramlat och slagit sig illa. Hon ligger på sjukhus med flera brott på bäckenet. Just nu får hon, enligt hennes man, så mycket smärtstillande att hon inte är talbar. Jag planerar att köra in till Malmö och hälsa på henne i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter