tisdag 22 juli 2014

Fotvård

Jag fick ett vykort idag från min svärdotter och son. De är på Fårö och hälsar på mamma/svärmor som har sitt hus ett stenkast från stranden.
Anna och hennes mamma doppar sig i havet varje morgon. Förra veckan var det 14 grader i vattnet. Brrr!
I morse var badvattnet vid "vår" brygga 22,8 grader. Det kändes faktiskt ännu varmare sent i eftermiddags och då gick det också rätt så höga vågor.
Jag hann inte med biblan igår så jag cyklade dit i förmiddags. Det kunde jag låtit bli. Jag mådde inte bra i värmen. Längs med stranden från Lerberget till Höganäs var det fullt med folk  och bilar stod uppställda lite varstans där det gick att parkera.


När jag kom hem kollade jag termometern som hänger i skuggan. Den stod på 32 grader. Jag satte mig med fötterna i kallt vatten. Maken tömde brevlådan och hämtat in nya M magasin, min favorittidning. Inom räckhåll hade jag vatten i kylboxen och papper och penna inom räckhåll om jag skulle få skrivklåda. Det fick jag.
Nu har jag mjuka välskötta fötter med nymålade tånaglar, röda.
Klockan är snart tolv och sängen kallar. Natti, natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter