söndag 6 juli 2014

Dagen efter kvällen före.

Hej Lars M! Här är jag! Blev du glad nu?
I går hade vi ett gäng av våra goda vänner här. Det var Lena och Lars från Åstorp, Meta och Lars från Kvidinge och residenset i Malmö, Ann-Marie och Carl-Olof från Strövelstorp och Ingela och Bengt-Åke från Ekeby. Jag har verkligen tumme med han ovan där. Det var ett sagolikt fint väder.
När gästerna samlats drack vi bubbel och åt små godbitar med gåsleverpastej och Sauternes gele´.
Allt inköpt i Alsace när vi var där i våras.
Därefter, eftersom vädret vars så fint, så tog vi våra gäster med på en promenad runt campingen och sedan ner till hamnen och ut på piren och badbryggan.
När vi kom hem åt vi i uterummet. Kaffet tog vi i trädgården. Där satt vi tills klockan var tolv på natten.

I dag var det dagen efter kvällen före. Normalt brukar jag ta morgondoppet klockan åtta, idag blev det inte av förrän tio. Men det var lika skönt då. Då var det bara jag och flygaren fru som simmade runt bland öronmaneterna. A ja, maneterna var verkligen lätträknade och vattnet var klart och fint, dessutom var det nästan stiltje.

Strax efter fem kom Robert och Anna (min svärdotter). Först klippte jag Robban sen gick Anna och jag ner och tog en lååång simtur  i sundet. Det måste ha varit över 20 grader. Vi såg inte en endaste manet. Vattnet hade stigit minst två decimeter sedan morgonen. Då var det som sagt var lugnt både vad det gällde vind  och folk. Nu blåste det en frisk sydlig vind och det var mycket folk i vattnet. Men det var underbart skönt, därför låg vi i så länge.

När vi kom hem startade Janne grillen. Till förrätt åt vi laxen som var kvar från gårdagen. De kokta nypotatisen stekte jag upp med lök och grillkrydda. Janne grillade fläskfilé. Till efterrätt åt vi glass med jordgubbar och blåbär. Jättegott.

Nu är klockan tio och maken slaggar sedan en timma tillbaka. Jag ska titta på nyheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter