fredag 18 april 2014

Nettas födelsedag

Lååångfredag. När jag var liten, för länge, länge sedan var den dagen verkligen lång. Man fick inte vara ute och leka, på radion spelades psalmer och annan sakral musik (TV fanns inte). Biografer, teatrar, dansställen och givetvis alla affärer var stängda. Man skulle hålla sig stilla. Men det var som sagt var länge sedan.
Nu har affärerna öppet så man kan man handla från morgon till kväll. Och vill man kan man roa sig så mycket man vill med både bio, teater och dans.


Maken och jag har varit i Båstad i dag och gratulerat Netta (Jeanette), makens systerdotter. Vi hämtade Netta, Mona och Lasse strax före halv två och körde sedan till Hotell Skansen (här ovan syns huset med grönt tak) där vi åt en underbart god påsk byffé. Det blev en lååång sittning.
Som vanligt har maken inga spärrar när det gäller god mat. Han blev däst.


Efter restaurangbesöket körde vi hem till Mona och Lasse, där maken fick en (ok då, två) GT innan vi körde hem. Vi brukar köra halva vägen var. Maken kör dit och jag kör hem. Ovan syns Netta och jag.

I kväll tittar jag på Let´s dance. Eja den som vore där (på golvet). Klockan är nio och maken har däckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter