lördag 5 april 2014

"Kullagruppen" och Larsson

Klockan åtta i morse när jag cyklade till Lidel i Höganäs för att köpa nya frallor, stod yttertempen på pluss 1,4 grader. Det var is på vårt fågelbad.


Samtidigt som jag cyklade iväg, gick Janne in till en av våra grannar och släppte ut Larsson. Han är en 16 år gammal setter. Dessvärre är han nästan både blind och döv, men glad.
Vi släppte ut honom ut honom även klockan 10.30, 13,30 och klockan 16.00. Han är ju en gammal man så han behöver kanske tömma blåsan lite oftare. Han blev lika glad varje gång vi kom. Jag hade levergodis (för hundar) med mig, så Larsson vek inte från min sida mer än när han kissade.

"Kullagruppen" är en förening för "smygkonstnärer" som går ut hårt och inledde med en vernissage idag på biblioteket i Höganäs. Utställningen pågår till och med den 21 april. Där fanns många, mycket bra alster. Det är 19 icke-proffs som ställer ut sin konst. Endast en av de 19 är en man (!). Det är kul, och säkert också bra, att en förening för smygkonstnärer är född.
När jag var på vernissagen var där mycket folk. Mest kvinnor förstås. Det är ju allmänt känt att det är vi kulturtanter som bär upp kulturen. Heja oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter