fredag 4 april 2014

Cykeltur i motvind och sol


Jag var på sjukgymnastik igår. Jämfört med en och annan som också var där, kände jag mig nästan som en "Idlaflicka".
Idag cyklade jag in till Höganäs två gånger och en gång till Viken. Det blåste en frisk ostlig vind, och den var kall. Men solen sken.
När jag körde in till Höganäs (med bil) i morse för att köpa bullar, var det en minusgrad.

Jag har ont i min vänstra ljumske. Kan de va höften?  A ja, det ger sig väl så småningom.
Vad jag förstår så kommer jag aldrig att kunna utöva "parkour". Men det är inget som jag sörjer över.
Det finns ju så mycket annat jag kan göra.

I kväll har maken och jag pratat med Mona, makens syster (världens bästa och makens enda syster). Vi ska träffa dem på långfredagen och fira deras dotter Nettan (Jeanette). Just nu pratar maken lite karaord (peptalk)  med Carl-Olof, som bor i Strövelstorp. Han har nyss blivit pensionär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter