onsdag 9 april 2014

Kultur gäsp, eller sport, ännu mer gäsp

Vid frukosten i morse gjorde vi som vanligt, delade på HD (vårt husorgan). Maken tar sporten och jag kulturdelen. Sportdelen är snabbläst. Det är i stort sett bara "mediekrönikan" på sista sidan som jag läser. Maken är lika intresserad av kultur som jag är av sport.
I dag kommenterade han Rögle igen. Spelar de fotboll undrade jag? Han suckade uppgivet. Nä, de spelar ishockey. Jaha sa jag, är det den där sporten där man jagar en liten svart platt boll med klubbor?
Nejdå, han fick ingen brytning, för han vet ju så väl att jag vet.
För många, många, många år sedan spelade han back i Troja (från Ljungby) i tio år. Sportintresset finns kvar, men själv utövar han ingen sport numera.  


I går besökte vi det (ganska) nyöppnade Ö&B på Väla. Under tiden som maken tittade på Fiskedrag, tafsar, sillatackel och jag vet inte vad, hittade jag ett par knallgula gummistövlar som jag köpte. De kan nog lysa upp en regnig promenad.



Till middag hade vi knaprigt stekt sill, som maken fiskat. Åh det var så gott! Vi hade inga problem med att äta två stora sillar var, mjukstekt lök, grönsaker, potatismos med persilja och så förstås rårörda lingon.

Nedanstående citat, som jag tagit ur HD tyckte maken var bra. Jag är böjd att hålla med honom.

"Det finns pjäser som inte blir utvisslade enbart för att ingen kan gäspa och vissla på samma gång."
Robert Lembke, tysk tv-man, 1913-1989.

I dagens HD följde även tidningen "hallå! Höganäs" med. På sidan åtta har jag blivit citerad, från min blogg. Jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter