lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen 1:a deltävlingen, sol och snö

I förrgår var gräsmattan grön och jag var ute i trädgården och tittade på rhododendrons och syrenernas knoppar. Nu ligger allt inbäddat i ett tjockt lager snö. Det märks ändå att våren är på väg. Det har blivit ljusare och fåglarna kvittrar högljutt. Hela dagen har det varit soligt och med en svag vind från nordväst samt endast några minusgrader.
Jag tog en promenad in till Höganäs, utan stavar men som vanligt med en bok i öronen. Den jag lyssnar på nu heter "Två soldater" av Roslund & Hellström och läses av Peter Andersson. Den handlar om gängkriminalitet. På vägen till Höganäs stannade jag och pratade en god stund med Berit och Christer (Snobben). På hemvägen, nere vid hamnen i Lerberget, stannade jag och pratade med Agneta, sedan anslöt sig Lasse och Millan. Vi bor alla på samma gata. Även där stod vi och pratade länge innan vi fortsatte åt varsitt håll. Maken jobbade till klockan tre i eftermiddags, han ska jobba även i morgon. I kväll har vi ätit Janssons frestelse, ägghalvor, prinskorv, köttbullar, lagrad prästost och knäckebröd. Till detta hade vi snaps och bier. Gott. Nu ska jag titta på melodifestivalen. Får se hur länge jag orkar med det. Slår förmodligen över på en annan kanal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter