onsdag 27 februari 2013

Dimma, rimfrost och röda ögon

Klockan sex i kväll tog jag det här fotot på campingen i Gamla Lerberget. I morse var det tre minusgrader, mitt på dagen soligt och fem plussgrader, nu i kväll minus två. Hela dagen har det varit vindstilla och dimman har legat över nejden som en blöt yllefilt. Inte så konstigt att det blir rimfrost. Jag har jobbat några timmar i receptionen på "Friskis" i dag. När jag var klar gick jag en runda i gymmet (jodå, jag slet med redskapen också). Jag har inte hunnit vara ute i dag men kände att jag behövde få lite frisk luft i lungorna, så klockan fem jag tog mina stavar och gick in till Höganäs och vände. Det var på hemvägen jag tog fotot. Det var sån tjocka att sikten var max femtio meter. I stort sett hela vintern har jag haft problem med mina ögon. De är torra och svider. Det känns som om det är damm i dem. Jag har provat ögondropparna "Lecrolyn" och "Systane", utan någon som helst lindring. Nu ska jag ta mina allergiögondroppar "Lomudal". Hjälper inte de heller får jag väl ringa vårdcentralen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter