torsdag 7 februari 2013

Miljoner till mitt konto?

Klockan åtta i morse plingade det till i min iphone. Jag fick följande meddelande. "Your Mobile has won 990.000 euro in Nokia FreeLotto Promo". Sedan följde ett referensnummer och "To claim send your Name, Email and Mobil to" och därefter adressen jag skulle klicka på. Wow! Mångmiljonär! Bara så där rakt av, utan någon som helst motprestation. Visst låter för bra för att vara sant och det är det säkert också. Naturligtvis skickade jag inget av det de begärde. Jag förmodar att nästa steg skulle bli att de ville ha mitt bankkontonummer. Ja men självklart. De behöver naturligtvis det för att kunna sätta in pengarna. Otroligt! Finns det verkligen folk som går på detta?! Ja, uppenbarligen. Hade de fått mitt kontonummer tror jag nog att min lilla pension hade försvunnit på nolltid. A nä, jag har varit med för länge för att gå på en sådan fint.
När jag körde till "Friskis" i går förmiddags för att arbeta, snöade det ymnigt och det fortsatte mer eller mindre hela dagen. Även i natt och i morse har det snöat och visst är det grant, men oh vad jag längtar efter våren. Nu ligger vår lavendel så här vackert inbäddad i snö. Jag ska jobba i receptionen på "Friskis" även i dag. Birgitta har förhinder så jag tar hennes pass. Hon tar ett av mina vid ett annat tillfälle. Nu ska jag byta till kläder med friskisloggan innan jag ger mej av. Det snöar föresten fortfarande - och blåser. Brrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter