tisdag 12 februari 2013

Kompisträff i Strövelstorp

I lördags var maken och jag bjudna till Ann-Marie och Carl-Olof i Strövelstorp. Det var även Ingela och Bengt-Åke, Lena och Lars samt Meta och Lars. Maken körde dit och jag hem. Till huvudrätt fick vi en jättegod köttgryta på vildsvin som Carl-Olof hade gjort. Som vanligt gick diskussionens vågor höga. Så småningom gick gubbsen ut i "glashuset" (= tillbyggd veranda) vilket inte uppskattades av Meta. Hon fick visst medhåll av oss. Jag tror att de (gubbsen) ville få en syl i vädret, utan att ständigt bli avbrutna. I dag gick jag in till Höganäs. Det tog två timmar, men då hann jag också med att gå in på både biblan, banken och gå i två modeaffärer. I skylten lockade de med upp till 70% rabatt på rean. De var billigt! Jag köpte två par Sloggi-trosor med 50% rabatt. Kände mig nöjd. Nu ska jag titta på "Hissen - med Filip & Fredrik".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter