tisdag 26 februari 2013

Birgit Jörnbrant, Vägledare i Malmö

Här sitter en mycket god vän till mig vid sitt arbetsbord. Hon heter Birgit Jörnbrant och bor inte så långt ifrån Värnhemstorget i Malmö. Jag hälsade på henne i dag och det blev en lång pratstund, närmare bestämt 2,5 timme. Vi hade ovanligt mycket att prata om. Hon är vägledare och tar emot vänner från när och fjärran i stort sett varje dag. Helgerna brukar hon vara ledig, om det inte kommer någon långväga resande. Senast var det från USA, men det kommer besök även från andra delar av världen. Då gör hon undantag. I kväll skulle hon jobba till klockan åtta. Birgit är en kvinna som älskar att gå på fest. Själv bjuder hon gärna in sina vänner på både mat och dryck. Då är det högt i tak. Jag har känt Birgit i 30 år (minst). Hennes vänner finns i alla samhällsgrupper, musiker och andra artister, skådespelare, personer kända från TV, företagsledare, läkare och vårdpersonal inom olika områden, poliser, frisörer, ja i stort sett alla yrkesgrupper. Några av dem känner jag. Dessutom, det som sägs hos Birgit, det stannar hos Birgit. I dag gav hon mig en hel del att fundera över. Det är en del frågetecken som ska rätas ut. Får se hur jag ska göra. Hur som helst - framtiden ser ljus ut. Säger Birgit att så här blir det, då blir det också så. Jag har ju många års erfarenhet av henne och vet att det stämmer. Därför kändes det jättebra när jag körde hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter