tisdag 5 februari 2013

Åska och snö

tidigt i morse, någonstans mellan dröm och vaka, hörde jag ett dovt muller. Undrade lite flyktigt vad det kunde vara. Att det skulle vara åska hade jag inte en tanke på - men det var precis vad det var. Jag hörde det senare på nyheterna. Det var även kraftiga byar av blötsnö. Märkligt väder. Jag gick inte upp förrän klockan åtta eftersom jag sov dåligt på efternatten. Det var soligt när jag satt och åt frukost. Vid ett tiden gick jag ut, då var det fortfarande soligt och bara lite vind. Jag fick dock vara försiktig och se efter var jag satte ner fötterna. På vissa gångbanor var det tjocka valkar med gammal is och nyfrusen blankis. Där balanserade jag jag med fäktande armar som den värsta Elivia Madigan.
Varför svanarna samlat sig just här vet jag inte, men där kanske fanns mat. I kväll hörde jag på nyheterna att, man får räkna med att det kan bli ner till 55 minusgrader i Sibirien de närmaste dagarna. Hu så hemskt! I kväll ska jag titta på "Min sanning" med före detta ärkebiskopen KG Hammar. Kan nog bli intressant. Senare tittar jag på "Hissen - med Filip & Fredrik". I kväll fastnar de i hissen med Lasse Kronér och Anna Anka. Kan också bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter