söndag 3 mars 2013

69 år! Och det "Bjuva livet"

Det blåste en snål iskall nordan när jag gick in till Höganäs i torsdags. På kyrkplatsen står statyn "Here and Here" av Antony Gormley. Någon hade satt på honom en fin toppluva. I en trädgård vid Gruvtorget stod Snödroppar och lyste. Nästan hela Senilteaterns ansambel var och tittade på "Bjuva livet" i Billesholm i fredags. Vi occuperade nästan hela första raden. Det var en trevlig revy. Den ärtiga damen med de snygga spirorna heter Kenneth borggren. Hen gjorde sin roll jättebra. Deras revy och vår Cabaret är inte helt olika varandra. Vi var rörande överens om att vi nog står oss bra i konkurrensen. Jag fyllde år i går. Yes! Jag klarade ett år till. Visst har årsringarna på sina ställen blivit lite fler, men det kan jag stå ut med, så länge det inte går till överdrift. Min son och svärdotter var här på middag. De bjöd på rådjur, som jag tillagade. De hade även med sig en flaska skumpa som de köpt med sig från Frankrike och två flaskor Amarone, mycket gott. Dessutom fick jag en praktfull bukett bestående av tjugo tulpaner bundna med blåbärsris, en fransk dessertost och ett presentkort på Oldsbergs Ost, så att jag kan köpa ännu mer god ost. Maken kom hem med tio stora, långskaftade rosor bundna med brudslöja. Några ringde och gratulerade, bland annat min väninna Kici som är i sin lägenhet i Spanien. Hon och Holger, hennes make, hade varit där sedan i början av december och kommer inte hem förrän till Påsk. Jadå, det skulle jag också kunna stå ut med. I dagens HD kan man på Höganässidan läsa om "Föreställningar med Senilteatern". Det handlar om vår "Cabaret Livslinjen" samt när och var våra framträdanden (tre tillfällen) i Viken och Höganäs ska gå av stapeln. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter