torsdag 28 mars 2013

Blåkullafärd

Maken är på bättringsvägen men han är fortfarande väldigt klen. Ja, ja, en sjuk man är verkligen riktigt sjuk. I går hade vi kokt lax till middag och i dag har jag kokt en gödkyckling som jag ska göra frikassésås till. Vi gillar kokt mat, det är både gott och nyttigt samt skonsamt för magen. Nu har jag tagit fram en splejsans ny kvast till aftonens Blåkullafärd. De andra kärringarna får se upp för jag har fått min kvast Polestar-trimmad (Volvos trimning), så nu kallar jag min kvast för "Rosa blixten". Tittade upp för att se om någon påskkärring redan var i luften, men jag hade solen i ögonen så det var svårt att se något. Nä, vi får vänta till mörkrets inbrott. Kopparkittel har jag men det blir värre att få tag på en katt. Visserligen finns det gott om kattor på vår gata, men hur får man upp den på kvasten, och om man lyckas, hur får man den att bli kvar där? Nej, det lutar nog åt att jag får ge mig av utan katt. Jag har köpt hem Coca cola, det lär vara rena magmedicinen. Normalt dricker jag högst sällan läsk men nu har jag druckit några glas för säkerhets skull. Maken är tillräckligt frisk nu för att spetsa den med 80% Inländer Stroh Rum, så visst är han på bättringsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter