lördag 9 mars 2013

Tara och motortidning

I veckan fick jag ett nytt nummer av Tara. Maken kom hem med en motortidning. Med stor entusiasm visar han mig monsterbilarna och förarna. Bland annat Österrikaren Gerhard Berger som är en av delägarna i Red Bull racing. Han är en före detta formel-ett-förare i Ferraristallet och körde tillsammans med Niki Lauda. Jag läser lite om förarnas status och det slår mig att alla de ca 25 förarna som jag läser om verkar vara rejält underviktiga. En av dem är 178 cm lång och väger 58 kg. Det är inte mycket för en karl. Man gör vad man kan för att minimera vikten i bilen. Det är alltså inte bara fotomodeller som ser anorektiska ut för att nå framgång. Själv skulle jag aldrig kunna kvala in och bli formel-ett-förare. I 20-årsåldern vägde jag knappt 58 kr till mina 172 cm, men det är som sagt var många år och kilo sedan (nästan 12 kg). Just nu njuter jag av en kopp te, ett par bitar riktigt mörk chocklad med Chili och ett litet glas Asbach (liknar Cognac). Maken dricker kaffe och tar ett par bitar Geisha. Inte speciellt figurvänligt, men själen ska ju ha sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter