tisdag 26 mars 2013

I sista minuten

I Torsdags var jag på Helsingborgs Stadsteater och tittade på Carin Mannheimers "I sista minuten". Åh! Den är så bra. De tre damerna det handlar om spelas av Ewa Roos, Eva Rydberg och Inga Ålenius. Publiken bestod till stor del av grå/vithåriga damer i 50-70-årsåldern, jag inberäknad. Vi snappade alla skämten och applåderade dem uppskattande. Har ni möjlighet så gå och se den. I måndags träffades vi deltagagare i Senilteatern. Du milde vilken kreaktivitet här finns. I söndags vid sjutiden på kvällen när vi, maken och jag, hade ätit middag, kände han sig lite opasslig och gick upp och lade sig. Lite senare hörde jag hur han mycket ljudligt fick upp maten igen. På den vägen är det. Jag tvättar, sanerar och torkar upp. Enligt maken så är halva Ljungbys befolkning drabbad av vinterkräksjukan, och maken som jobbar där har nu också blivit drabbad. Han är mycket, mycket sjuk. Kräkningarna har visserligen upphört nu men det sprutar fortfarande från andra ändan. Han var nog en nära en nära-döden-upplevelse. Själv känner jag mig än så länge oförskämt pigg och kry. Men, men - ta i trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter