måndag 1 april 2013

Konstrundan annandag Påsk

I förmiddags fick jag maken med mig ut på en konstrunda. Eftersom vi har varit lite klena tog vi det lugnt. Vi tittade bland annat på Paula Fohlins tavlor som jag tycker är jättefina. Hon och hennes man, som målar undervattensmotiv, visade sina tavlor tillsammans i Höganäs. I Stationshuset i Mölle tittade vi på Hans Alve Larssons fina teckningar av bland annat träd, raukar och hav. I annexet och ateljen som ligger i anslutning till den finns Möllekonstnären Lillemor Löfgren. Det var verkligen ögongodis. Bland de andra konstnärerna vi besökte fanns det mycket som var bra bra med också en del som vi inte hade så mycket till övers för. Här ser vi förhoppningsvis vinterns sista isflak. Det har varit sol hela dagen, men den nordliga vinden och med endast några plussgrader gjorde att den nordliga vinden var isande kall. Vi klädde oss varmt innan vi gick ut på en promenad. I dag öppnade campingen i Gamla Lerberget. Det var som vanligt kö och en strid ström av husvagnar som invaderade campingen både i skogen och på sjösidan. Redan tidigt i eftermiddags var grillarna igång och bier och vin stod framdukat på borden bredvid. Jaha, så var då 2013 års campingsässong igång. Vi gick hem och satte oss i solen inne i trädgården. Maken tog en bier och en Gammeldansk med sig ut. Jag gjorde mig en termosmugg med vitt te och färsk ingefära. Visserligen ligger det fortfarande några små fläckar med snö på gräsmatten men snödroppar och vintergäck gör ändå att det känns som om våren äntligen har kommit. By the way, jag tror att vi blev lurade av Bosse Bildoktorn i dag. Det är ju den 1:a april i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter