onsdag 3 april 2013

Senilteatern och cirkus i Höganäs - absolut inga likheter alls

En eker har lossnat från bakhjulet på min cykel, hjulet slog oroväckande, så i går lämnade jag in den till cykelhandlaren i Höganäs. Därefter tog jag en promenad ner till norra delen av hamnen. Där hade en cirkus slagit upp sitt tält. Det var soligt och fint väder hela dagen och fem plussgrader. De här kreaturen var väldigt nyfikna och kom fram när jag pratade med dem, men de såg skabbiga ut. OK de höll tydligen på att byta päls. Usch, jag tycker inte om att de ska bo trångt, fraktas hit och dit och stå i en trång rastgård där de måste trängas med andra djur. Stackars djur att hamna i ett för dem onaturligt klimat och en otrevlig miljö. Förmodligen ska de göra en del konster i manegen också. Konster som blivit inlärda med piskan. Det skulle förvåna mig om de trivs. Jag vill inte se vilda djur i bur. Det blev en lång promenad innan jag kom hem igen. Behövde gå av mig obehaget. I går kväll uppträde Senilteatern i Höganäs för Hantverksföreningens 15 damer. Före föreställningen blev vi inbjudna att äta tillsammans med damerna. Vi fick en jättegod sallad, bröd och vin samt vatten till de som var chaufförer. Jag körde, synd att min cykel inte var funktionsduglig. Efter föreställningen blev det kaffe med plättar, sylt och vispgrädde. Dessutom fick vi, förutom varma applåder, varsin kaka mörk choklad. Det var en lyckad kväll. I eftermiddags uppträdde vi på Mariagården i Helsingborg. Publiken på ca 25-30 personer visade sin uppskattning genom att skratta och applådera. Det uppskattar vi. Efteråt njöt vi av gott kaffe och goda kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter