lördag 20 april 2013

Jag en kulturtant

Oj vad tiden skenar iväg. Nu skulle den gott kunna gå sakta ett tag. Jag skulle gärna vilja ha våren, den underbara årstiden som just har börjat, ett bra tag nu. Men det blir nog inte så. Vintern har varit alldeles för lång. Det känns som om den klampade in och tog över en bit av den tid som vi skulle ha haft vår. Nåja, man får göra det bästa av den situation man har. Jag har varit en flitig kulturtant. Den 4 april såg jag Helsingborgsrevyn på Dunkers Kulturhus. Förra onsdagen, den 10 april, såg jag Carmencita Rockefeller på Stadsteatern och i onsdags, den 17 april var GeBe och jag på Konserthuset och såg humorkvartetten Ola Forssmed, Anders Lundin, Anna Carlsson och Sussie Eriksson spela en buskisföreställning som de kallar REA-roligt, elakt, aktuellt. Det var väl sådär, men visst var det värt biljettpriset. Ola Forssmed har ett fenomenalt kroppsspråk, han fick också välförtjänt kvällens varmaste applåder. På fotot syns från vänster Ola, Sussie, Anders och Anna när de tackar för slutapplåderna. Janne var ute på en åttatimmars fisketur i går. Det blåste rejält så fångsten blev klen. Men han kom i alla fall hem med två rödspättor, sex sandskäddor och två skrubbor. Han rökte fyra sandskäddor. De blev jättegoda. Robban och Anna var här i dag och hjälpte oss äta dem. Hela nästa vecka ska jag vara kulturtant. Härligt! Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter