torsdag 31 januari 2013

Helsingborgs Dagblad, Min mening

Där har jag en insändare i dag. Jag härsknade till på våra politikers njugghet mot pensionärerna. Man planerar att dra in på de redan låga rabatterna för pensionärerna till bland annat Sofiero och Dunkers kulturhus. Det är hutlöst dyrt för en pensionär som bara har en liten pension att leva på. Jag skrev och skickade in insändaren i tisdags eftermiddag och är väldigt tacksam för att den blev publicerad i dag. Om fler ryter till kanske politikerna kan tänka en runda till på det här och låta rabatterna vara kvar. Ja jag vet, det är förmodligen ett önsketänkande, men ändå. De ska få veta att de lever och att vi har ögonen på dem.
I måndags meddelade jag mina kompisar på Friskis & Svettis att jag, efter över tio år, lägger av som funktionär i receptionen. Jag har lovat att vara kvar så länge jag är schemalagd, det vill säga fram till Påsk. Därefter får de gärna höra av sig till mig om det krisar med personal. Är jag ledig så ställer jag självklart upp, det är fortfarande roligt, och naturligtvis blir de inte av med mig, jag kommer att fortsätta träna på gymmet och även delta i de andra aktiviteterna. På ovanstående foto står Pernilla och jag. Pernilla är anställd och jobbar i receptionen, jag jobbar också i receptionen, men som funktionär. "Funkis" är något av det finaste man kan bli, det tycker nog de flesta av oss som är det och även ledningen. Det har vi flera gånger fått bevis på. Jag kommer att sakna kontakten med motionärerna, de har blivit som goda vänner. Men vi springer ju säkert på varandra när vi tränar. Varför jag slutar? Jo, Senilteatern som jag är med i tar mer och mer tid. Vi är tio tjejer i pensionsåldern som har fantastiskt roligt när vi träffas. Både när vi spånar fram nytt material, repeterar och spelar för publik. Eftersom vi får fler och fler engagemang kan jag inte binda upp mig med annat. Nu ska jag snart köra in till min väninna Ewa som bor i Bjärred. Det känns tryggt att köra med Volvon i dag när det blåser 22 sekundmeter i byarna. Man har gått ut med en klass 2-varning. Maken har tagit min bil. Han ska serva den, eventuellt behöver den ett nytt batteri, den uppförde sig nämligen märkligt i går. Antingen var det helmörkt på instrumentbrädan eller så var det ett blinkande ljusspel. Oj, nu måste jag sluta, men det blev ju en hel del skrivet. Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter