söndag 13 januari 2013

Utsövd, långpromenad och färglös middag

I går kväll släckte jag sänglampan klockan elva och vaknade strax före sju i morse. Jag har alltså sovit sju timmar - i ett sträck! Det har inte hänt på, ja jag vet inte när. Normalt sover jag inte så många timmar. Maken däremot sover både högljutt, länge och gott. Innan han vaknade i morse hade jag hunnit med att både duscha, vika tvätt och duka. När jag fick med mig maken ut i dag på en promenad var klockan tolv. Solen sken och det blåste från öst, alltså frånlandsvind. Promenaden i dag tog ovanligt lång tid. Vi stannade först och pratade med Christopher som var ute och rastade Figge som är en Svensk-Dansk gårdshund. Lite senare stannade vi och pratade med först en dam som bor nere vid strandpromenaden och sedan med Chrisina och Chriser samt ett annat par som bor där nere. I kväll har vi ätit en ovanligt blek middag. Vit Lutfisk och gulvit senapssås, vit potatis och gröna ärtor. Efterrätten var lika blek, ljusgrön rabarberkräm och vit gräddmjölk. Det låter tråkigt men var jättegott. I kväll ska jag titta på en ny svensk kommediserie, "Familjen Holstein-Gottorp" som handlar om det svenska kungahuset, därefter "En pilgrims död" som kretsar kring Palmeutredningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter