onsdag 9 november 2011

Norsk skogskatt och första ljusslingan


Jag har jobbat i receptionen på Friskis idag. Det var lugnt, precis som det brukar vara på onsdagar, åtminstone på förmiddagen. Tangokavaljeren kom in och löste ett medlemskort.

Vid halvfyratiden tog jag mina stavar och gick in till biblioteket i Höganäs. På vägen dit stannade jag och pratade med en norsk skogskatt. En riktig bjässe som gärna ville bli klappad, men som sprang iväg när jag skulle ta ett kort på honom. Jag lyckades fånga honom på bild även om det blev på lite avstånd. På vattnet kan man se hur stilla det var.

På hemvägen hade det hunnit bli mörkt. Då såg jag den första utomhusslingan uppsatt i en stor buske och tänd. I fyra hus såg jag tända sjuarmade ljusstakar, ett ljushjärta och en tänd julstjärna. Jag sätter inte upp julljusstakarna förrän till den förta advent, det är tids nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter