söndag 13 november 2011

Fingrar kan



Ah, en sån underbar helg. Sol, vindstilla. plus nio grader igår och som mest fyra idag. Både igår och idag besökte jag Fingrar kan. Det var 9:e årgången av konsthantverkdagar i Blå Hallen i Höganäs. Här fanns 115 deltagare från södra Sverige. Det var verkligen hög kvalité på deras hantverk.
Engladraget från Lergökastan (Ängelholm) underhöll med julmusik.

I går kom jag hem med en burk sill, en getost från Ven som är sanslöst god, jag brukar köpa den när jag får tillfälle. Det blev även en burk "Bisysslans" honung med Saffran och valnötter, mmm den är så god. Har jag väl öppnat burken lär den inte vara så länge, så jag väntar ett tag.

I dag följde maken med dit. Vi köpte ett långt vacker handstöp ljus för strax under hundralappen. Det är format som ett hjärta längst ner. Kan bli en bra värdinnepresent.

Snart kommer min son och svärdotter. Vi ska smaka på årgångsglöggen. Till den tar vi pepparkakor och en härligt krämig, mycket grön och mogen gorgonzola.

Det blir bra som aptitretare före middagen. Vi ska ha stekt sill (alla sju) som maken drog upp i går och potatismos. Under tiden som jag var ute på stavgångspromenad skalade maken potatis och kokte lingonsylt.
Nu kommer Robban och Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter