torsdag 29 maj 2014

Vernissage i Viken

Nu har jag inte badat i sundet på två dagar. Det har helt enkelt varit för kallt. Nordostliga vindar och en morgontemp i luften runt åtta grader lockar inte mig. Det ska vara en njutning att bada, annars får de vara. Men Berit, en av de badglada damerna här i Lerberget, lockade med sig både sin dotter och hennes väninna som kommit hit från New York för att hälsa på, på ett morgondopp i morse. Därefter intog de en champagnefrukost på stranden.
Det gjorde de rätt i, i dag på "Folknykterhetens dag"" Hade det bara varit lite varmare, hade jag gärna hängt på och tagit med mig en flaska skumpa. Det får bli en annan gång. Sommaren är ju lång.
I eftermiddags cyklade jag till Viken. Jag besökte "Galleri Hamnen i Viken" som hade vernissagen på "Vårsalongen". På vägen dit cyklade jag först till "Brännorna" och köpte tomater.
Hade precis kommit hem när Robert och Anna kom. Robert behövde klippa sig, så jag fick ta fram den nya klipparen, som Robert köpt, den gamla var utsliten.


Den här praktfulla Hortensian fick jag av min käre son Robert på "Mors dag". Den ska så småningom planteras ut i trädgården så att jag kan få njuta av den i många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter