fredag 23 maj 2014

Morgondoppet

Ah! Ännu en underbart vacker morgon. Strax efter klockan åtta träffade jag Gunilla på bryggan. Då hade hon redan doppas sig, men klev i igen med mig. Det var ljuvligt. PM´s (Per-Magnus) badtermometer visade på 18,5 grader. PM själv simmade en bra bit ut mot "Svinbådan" (Svinbådan är en fyr). Gunilla och ja doppade oss tre gånger. Däremellan stod vi på bryggan och njöt i solen.
Halv sex i eftermiddags träffade jag PM och hans fru Birgitta på bryggan. Nu var vattentempen 20,8 grader. Jag simmade runt en god stund, vattnet var så behagligt att jag låg i så länge som möjligt.

I kväll har vi grillat. Det var för varmt i uterummet så vi satt ute och åt. Vi var precis klara när de första regndropparna kom. Det började även mullra. Vi fick snabbt in servisen. Så småningom kom det rejäl skur, men sedan blev det inte mer. A ja, de kommer nock mer i natt. Regnet behövs och det får som sagt var gärna komma i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter