onsdag 21 maj 2014

Premiärdoppet i havet

Nu har det hänt. Jag har tagit premiärdoppet i havet. Det skedde vid halvfemtiden från bryggan i hamnen i gamla Lerberget.

Det gjorde jag efter att först ha varit i Rydebäck och ätit lunch med damerna i Senilteatern på restaurang Tegel i Rydebäck. Vi satt ute, det var 25 grader i skuggan. När vi hade avnjutit halstrad lax och nypotatis, gick, cyklade och körde vi till GeBe som bor en liten bit därifrån. I hennes trädgård blev vi bjudna på gott kaffe och en oemotståndligt smarrig tårta.

När jag körde därifrån stod yttertempen på varma 30 grader. Hemkommen frågade jag maken om han ville följa med ner och bada. Det ville han inte, men han ville gärna följa med och föreviga mitt premiärdopp. På bryggan träffade vi ett par som stod och torkade sig. De talade om att det varit 17,5 grader i går. Tror inte att det var svalar i dag.






Jag klev försiktigt ner för trappan tills vattnet nådde strax över knäna, sedan slängde jag mig i. Visst nöp de till i skinnet i början, men sedan var det bara behagligt skönt. Jag gick upp efter att ha simmat några simtag längs med bryggan. Men väl uppe på bryggan såg det så frestande ut så jag hoppade i igen. Den gången simmade jag lite längre. Det var riktigt, riktigt skönt.

Det lär bli minst lika varmt i morgon så då blir det havsbad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter