tisdag 13 maj 2014

Schtunk

123 Schtunk är en teatergrupp från Göteborg. I går kväll gästade de Sundsgårdens folkhögskola, inbjudna av teaterföreningen Arken (där även Senilteatern tillhör).  Det är en improviserad teaterfest där allt kan hända. Varje föreställning är unik. Kvällens föreställning var Romeo och Julia. Jag körde dit och hade turen att få tag på den sista biljetten. Det var många som kommit dit men tyvärr fick vända om. Man kan inte ta in fler än åttio personer.

Jag satte mig på första bänkraden. OK det är en risk man får ta, och ja, jag blev indragen i föreställningen. Ack ja, det blev mycket, jag fick bland annat chansen att nämna Senilteatern, och "Romeo" upprepade Senilteatern flera gånger i handlingen. Jättebra reklam, så ska en slipsten dras!
Här står hela ensamblen, Romeo, Julia och amman efter 2,5 timmars starkt och svettigt jobb och tackar de för de välförtjänta applåderna. Jag ska mer än gärna puffa för Schtunk så ofta jak kan.


Inte heller i dag har det varit något promenadväder. Då och då var det visserligen uppehåll mellan skurarna, men jag föredrog att köra till Simhallen. Där var det väldigt tunnsått med folk. Jag hade hela bassängen för mig själv, även i bubbelpolen och bastun var jag själv. Otroligt! Det har aldrig hänt förr.

Inför EU-parlamentsvalet ska jag i kväll lyssna på Folkpartiets toppkandidat Marit Paulsen när hon intervjuas i SVT2. Jag tänker ta till mig så mycket information som möjligt om det stundade valet, för just nu vet jag varken ut eller in. Vem jag ska rösta på och vem som ska få mitt förtroende står fortfarande skrivet i stjärnorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter