söndag 25 maj 2014

Mors dag

Halv åtta i morse drog jag upp rullgardinen och tittade ut. Bilarna var våta av dagg och vimpeln på grannens flaggstång hängde slak. Det bådade gott för dagen. Jag tog på mig baddräkten och cyklade ner till hamnen. När jag parkerade cykeln kom Ulla-Britt också cyklandes. Hon bor på parallellgatan till oss. Berit och Dagny kom gående över hamnplanen när vi var på väg ut på piren. Runt åtta klev vi alla ner för trappan till vattnet. Till skillnad från igår var det högvatten i dag, Det kändes svalt men var 17,5 grader, en grad svalare än i går.


Här står från vänster allas vår frisör Ulla-Britt, Berit, jag och längst fram Dagny. Dagny är 88år, jag fyllde 70 i mars, de två andra damerna har mellan ett och två år tills de blir 70.
Dagny låg i och simmade länge fram och tillbaka längs med piren. När vi torkat oss kom Christina och Christer, PM och Birgitta och en hel flock andra närboende som också skulle ta ett havsdopp.  
När jag kom hem kom Robert och Anna. Robert gav mig en stor och vacker ljusblå Hortensia.
I kväll bjöd vi på middag.
Blir det badväder i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter