torsdag 22 maj 2014

Högsommarvärme

Även idag har det varit kanonfint väder. Klockan nio i morse cyklade maken och jag ner till bryggan. Han mätte vattentempen och jag badade. Det var 18 grader i vattnet och 19 i luften.

Jag har haft symaskinen framme idag. Båtkappellet behövde lagas på några ställen. Sol, vind och saltvatten tar hårt. Nästa år måste vi investera i ett nytt kapell för det här är skört.

Maken och jag sjösatte i eftermiddags, Ronny oh Skoog kom med uppmuntrande tillrop och goda råd. När maken hade sjösatt även Skoogs båt, drog han och jag en liten repa ut på sundet. Nu när maken är pensionär kan han äntligen få njuta fullt ut av alla årstider i Gamla Lerberget och allt fint som finns här. Samt språka och småljuga med de andra "gubbarna" på hamnen. Det var verkligen på tiden.

Klockan fem i eftermiddags tog jag en simtur i sundet igen. Även nu hoppade jag i två gånger.  Det kan inte ha varit under 20 grader. I luften var det 27,5. Ljuvligt. På bryggan stod jag och pratade med Janne rovfiskares fru Gunilla. Hon och jag bestämde träff på bryggan i morgon bitti vid åttatiden, med baddräkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter