torsdag 8 maj 2014

Robert 50 år!

Den här våren har varit riktigt, riktig jobbig för mig och alla andra som har pollenallergi. Nu verkar det tack och lov som om det värsta är över. Jag var lättad när regnet kom och det gula stoftet som virvlade runt överallt sköljes bort.


Här står jag och min älskade son Robert. Han fyllde 50 år (otroligt!) den fjärde maj och hade valt att fira den dagen i Alsace, närmare bestämt i Eguisheim tillsammans med sin fru Anna. Även maken och jag körde dit ner för att gratulera honom. Vi bodde på samma hotell och hade ett par jättefina dagar tillsammans. Hotellets restaurang är omnämnd i Michelinguiden.  Det lilla hotellet ligger mitt i byns centrum.
Eguisheim blev för övrigt vald till Frankrikes vackraste by förra året.
Vädret var kanonfint. Soligt och varmt, runt tjugo grader och nästan vindstilla.

Maken och jag hade planerat att köra vidare söderut efter några dagar, men fick tänka om. Det skulle bli regnigt och ostadigt väder i stort sett överallt den kommande veckan, så vi beslöt oss för att köra hem igen.
Vädret blir nog bättre där nere i augusti september. Då tar vi en tur till Österrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter