måndag 9 juni 2014

Ingas koloni

Ja, ja GeBe jag vet, jag har inte skrivit i min blogg på länge, och jag lovade att skriva idag. Blir det av? Njaä, sådär. Har nyss kommit upp från ett kvällsdopp. Det var om möjligt ännu skönare nu än i morse när jag klev i klockan åtta. Då det var cirka arton behagliga grader. Vi som badade då var Dagny, Berit, Ulla-Britt, Birgitta Hjort, Christina och Christer, Agneta och Carl samt en man som jag glömt namnet på och så jag. När jag kom hem duschade jag och tvättade håret, sedan klädde jag mig, dukade, satte på mitt tevatten och därefter väckte jag maken. Herregud vad han missar mycket. Min tid är för dyrbar för att sovas bort. Det gäller verkligen att ta vara på varje dag.

Vi i "Senilteatern" var bjudna till Ingas koloni i dag. Hon bjöd på Cesarsallad, kaffe med rabarberpaj och vaniljsås. Vi hade några trevliga timmar tillsammans innan vi skildes åt för att så småningom åter förnas i höst. Jag längtar redan tills nästa gång vi ska spela "Cabaret Livslinjen". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter