onsdag 11 juni 2014

Loranga! Loranga! Dunkers Kulturhus i Helsingborg och prinsessdop

I går läste jag en insändare i HD med signaturen "Musiker" som jag kände mig manad att bemöta. På eftermiddagen skickade jag in min insändare och i morse kunde jag läsa den i dagens HD under signaturen "70+ och före detta sopran". Jag har förstått att många delar vår uppfattning.

Morgondopp? Nej inte i dag. För det första så regnade det och för det andra så var jag lite i tidsnöd.
Skulle hämta och ledsaga en väninna.
Vi körde in till Dunkers Kulturhus i Helsingborg där vi började med en lång runda i deras shop. Här finns det mycket svenskdesignat (och dyrt), bland annat smycken, väskor, dalahästar, böcker, olika bruksföremål med mera. Vi förstod inte vad allt skulle vara till. En liten rund plastmackapär fäster man på väggen ovanför diskbänken. På den hänger man disktrasan. Hmm? En ganska onödig och ful pryl tycker jag. En krok på sugpropp fungerar lika bra och kostar bara en bråkdel.

Birgitta handlade en del pedagogiska leksaker till barnbarnen och snygga saker till sig själv, jag bar varorna.


Efter denna shoppingrunda fortsatte vi till Loranga! Loranga!  "En väldigt stor utställning om Barbro Lindgrens universum".

Vi avslutade vårt besök på Dunkers med en fika i solen på uteserveringen och med inloppet och hamnen framför oss. Innan vi körde åter mot Viken tog vi en promenad till ett bageri/konditori i Norra Hamnen där Birgitta köpte smarriga kakor och ett bröd med sig hem.

I kväll tittar jag på reprisen av prinsessan Leonores dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter